- Joined
- Aug 19, 2007
- Messages
- 9,714
- Reaction score
- 1
Ich möchte hier mal eine Diskussion aufgreifen, welche im Turnierthread vom letzten Sommercup angerissen wurde.
Hierbei stellen sich erstmal 2 Fragen:
Wie würdet ihr die obigen Fragen beantworten und seid ihr mit der Definition von "Cheese" aus den Wikis einverstanden ?
Hierbei stellen sich erstmal 2 Fragen:
- Was ist "Cheese" überhaupt ?
- Warum ist "cheese" in der Sc2 Comm dermaßen verpöhnt?
Cheese Strat
Als Cheese wird eine Strategie eines Spieler bezeichnet, die nicht normal ist. Es ist natürlich schwer hier eine Definition für normal zu finden, da jeder Spieler hier andere Ansichten hat. Cheese ist meist eine Do-or-Die Strategie. Das heißt entweder sie klappt und man gewinnt, oder sie klappt nicht und man verliert. Scouten ist hier extrem wichtig, da Cheese Strategien meistens nur wirklich wirksam sind, wenn sie unerwartet kommen. Eine relativ bekannte und allgemein hin als Cheese anerkannte Strategie ist der reine Cannon Rush. Allerdings wird auch dieser heute immer häufiger beiläufig in ein Spiel eingebaut, um den Gegner zu stören.
Quelle: http://starcraft2.ingame.de/wiki/StarCraft-Slang
Overview
Cheese most often refers to an unexpected strategy that relies in large parts on lack of information and/or psychological impact on the opponent.
Players will not always cheese for an outright win. If certain scenarios, cheese can be used to either force a low-econ game or to gain an early advantage. The unbalanced nature of cheese usually serve to make decision making on the defending side more fatal. Thus, the cheesing player is given a chance to come back from an otherwise lost game or the possibility to outwit a stronger opponent. A common form in practice is to neglect a long term viable economy to be able to produce a couple of extra units for attack.
Cheese is usually characterized by its strategic fragility. The cheesing player is making a wager that the defending player will have some sort of oversight in his build. Examples are: Lack of detection against Dark Templars or Banshees, lack of anti-air against certain Stargate builds, or economic greediness against a 2-raxing Terran. However, the cheesing player is usually putting himself at a large deficit in the long run by attempting to expose this weakness. In certain cases (see: Bitbybit) the cheesing player will put 100% of his economy on the line in attempting an early win.
Quelle:http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Cheese (weitere Erläuterung findet ihr im Link)
Wie würdet ihr die obigen Fragen beantworten und seid ihr mit der Definition von "Cheese" aus den Wikis einverstanden ?